Web dizajn trendovi za 2018. Objavljeno: 12. 01. 2018 - 11:26

Koji će trendovi biti najveći u 2018?
Pogledajmo kako kreativna industrija trenutno stoji i što možemo očekivati u 2018. godini.

01. WEB ANIMACJE
Animacija može imati veliku ulogu u olakšavanju shvaćanja ideja.
U današnjem užurbanom svijetu animacije mogu prikazati kompleksne ideje u kratkom vremenskom roku.Koje vrste animacija možemo očekivati u 2018? Animirani logotipovi su očigledan trend, ali napraviti ga uspješno je velika odgovornost.Vidimo i povratak GIF-ova zahvaljujući tome što ga gotovo svaki uređaj može prikazati. Što je pridonijelo sve većem entuzijazmu kod uporabe animacija?Količina dostupnih kreativnih alata dizajnerima imalo je veliku ulogu. Ovi alati otvaraju mnoga vrata dizajnerima i smanjuju granicu između dizajna i developmenta. Ali kao i kod svakog trenda ne treba „trčati pred rudu“. Dizajneri ovdje imaju odgovornost odlučiti kada treba, a kada ne koristiti animacije.

02. ODVAŽNE, PUSTOLOVNE BOJE
Tijekom prošle godine vidjeli smo sve veću uporabu odvažnih i jarkih boja na raznim digitalnim platformama.
Dobar primjer je novi brend Premijer Lige koji se odvojio od svog identiteta, te je sa jarkim i žestokim bojama vizualno odskočio sa raznih plakata, društvenih mreža i još mnogo toga. Željno očekujemo vidjeti kako će dizajneri tražiti interesantne načine za iskorištavanje boja kako bi dobili jedinstvena iskustva.

03. DOMIŠLJATA TIPOGRAFIJA
U borbi za pogledima, tipografija je snažno oružje i njegova uporaba se pojačala tokom godine.
Predikcije za 2018. godinu su vraćanje serifnih fontova, te njihov spoj sa san-serifnim za dobivanje dinamičnijih iskustava. Dizajneri će tražiti fontove sa većom osobnošću ne samo za naglašavanje pojedinih stvari već za cjelokupnu estetiku. Zato možemo očekivati mnogo odvažnosti u novim trendovima.

04. PODATKOVNO PRIČANJE PRIČA
Posljednjih godina vidjeli smo povećanu uporabu animacija i podatkovnih prikazivanja iz 3D perspektive.
Ali od kakve su koristi ti lijepo prikazani podaci ako su teško probavljivi i na kraju beskorisni. Tu nam dolazi takozvani „podatkovni pripovjedač“. Velika je pozornost bačena na olakšavanje objašnjenja kompleksnih informacija zato dizajneri moraju imati „outside the box“ razmišljanje. Sa novim napretkom AR i VR tehnologija, spoj podatkovne znanosti i dizajna olakšat će i ubrzati informacijske primjere podatkovne vizualizacije. Sve se više spaja virtualni svijet sa onim stvarnim te bi tako dizajneri mogli razmotriti razmišljanje u sve 4 dimenzije. Iako sa svim ovim inovacijama mora doći i riječ opreza. U svijetu gdje smo prekriveni netočnim vijestima i informacijama, visoko kvalitetna podatkovna vizualizacija mora ostati čista, transparentna i vjerodostojna.

05. STANDARDIZACIJA DIZAJNERSKIH ALATA
2017. bila je godina eksplozije dizajnerskih alata i aplikacija
kao što su Figma, Webflow, InVision Studio i mnogi drugi. Ovakav porast označava kako dizajn postaje jedan od osnovnih dijelova svakog poslovanja. Iako, ovakav rastući trend predstavlja velike izazove raznim agencijama koje pokušavaju pronaći onaj „najbolji“ alat za određenu industriju jer svi tvrde da su dorasli velikim očekivanjima.

06. RAVAN "FLAT" DIZAJN 2.0
Flat dizajn ne izumire ali morati će se naučiti adaptirati
kako bi ostao relevantan. Novi takozvani „ravan 2.0 dizajn“ oslanja se na dodavanje gradacije i dubine dosadašnjem usamljenom identitetu. Ovakav dizajn imao je veliki utjecaj na brendove poput Instagrama, Stripe-a, Apple-ovih iOS ikona, pa čak i na redizajn velikih kompanija kao što su Dropbox i Mastercard. U 2018. vjerujemo kako će ovaj pristup doprinijeti funkcionalnosti i ljepoti dizajna.

07. RAZIGRANE ILUSTRACIJE
Od prošle godine vidjeli smo veliki porast ilustracija na webu, ali to nije slučajnost
. Ilustracije su odličan način kako ubaciti osobnosti te se istaknuti na webu. Vizualno su privlačne i ne oduzimaju ništa funkcionalnosti ili jednostavnosti. Praktičan su način prikazivanja i objašnjavanja raznih informacija. Nitko ne želi dosadan web, a orginalne ilustracije su ljudski dodir koji donosi malo života u dosadan i suhi sadržaj.

08. EVOLUCIJA AI
Umjetnoj inteligenciji više nije mjesto u znanstvenoj fantastici.
Ona se već ugurala u mainstream web dizajn, a da toga niste niti svjesni. „Artificial narrow intelligence“ (ANI), već se koristi i pokreće mnoge stvari kao Google home i Apple-ovu Siri, pametne kućanske aparate, automobile, te tehnologiju preporučivanja kod Amazon-a, Spotify-a i Netflix-a. Kako se ljudi sve više navikavaju na komunikaciju sa „AI botovima“ tako će se povećavati i upotreba kontroverznih sučelja u dizajnu. Mehanizirano učenje i umjetna inteligencija biti će uvedena u mnoge sisteme koje svakodnevno koristimo.

09. ASIMETRIČAN RASPORED
Responzivan dizajnerski pokret 2010. godine revolucionarizirao je web
dizajn i omogućio dizajnerima da izrađuju web stranice koje se prilagođavaju svim uređajima. Ove godine vidjeli smo porast u pobuni takvog dizajna kako bi se povećala kreativnost. Nove tehnologije označavale su raspad tradicionalnih dizajnerskih normi web dizajna. Ono što je odskakalo u 2017. je poriv za stalnom raznolikošću i odskakanjem od pravila. Dobri dizajneri vole i znaju raditi sa pravilima ali i pronaći načine kako ih zaobići, te pronaći nove načine prezentiranja sadržaja.

10. ISKORIŠTAVANJE NAJVIŠE OD MOBILNIH UREĐAJA
2017.godina bila je orijentir za mobilni web
u kojoj su mobilni uređaji prestigli one stolne u web pregledima. A to znači da će se dizajneri više fokusirati na mobilnu publiku u sljedećim godinama. Ulaskom u 2018.godinu očekujemo nove načine lijepog organiziranja informacija, te inovacije koje će u potpunosti iskoristiti mobilnu funkcionalnost te pospješiti korisničko iskustvo.

11. KINETIC e-POŠTA
Što dolazi nakon responzivnih mobilnih stranica? Što se još može učiniti?

To su pitanja koja sve više ljudi nedavno postavlja. Korištenjem CSS3 i HTIML-a stvorena je i ove godine korištena interaktivna kinetic e-pošta. Ovaj trend proizlazi iz činjenice da se ljudi osjećaju ugodno u korištenju mobilnih aplikacija i web stranica. Sretni su što takva sučelja vide i na drugim mjestima pa tako i na e-pošti. Ovakav pristup otvara mnoga vrata u korištenju e-pošte kao potpuno novog i samostalnog iskustva. Ovo bi moglo promijeniti i samo značenje e-pošte te ga podiči na nivo personalizacije o kojemu web stranice mogu samo sanjati.

12. E-COMMERCE BOOM
Crni petak? Cyber ponedjeljak? Što je sljedeće?

Trend, koji će sve više i više rasti jer sve više klijenata istražuje mogućnosti snažnih e-commerce platformi. Potrošači smo po prirodi. Uvijek želimo još stvari, a Internet je pun stvari. Tek počinjemo otkrivati mogućnosti e-commerca dok se odmičemo od tradicionalnih poslovnih modela. Uz kinetic nadogradnju e-pošta će imati veliku ulogu u strategijama e-commerca. Lako se prati i personalizira zato će vaša kupnja imati utjecaja kakvu ćete e-poštu dobivati i kakvu ćete robu vjerojatnije kupovati. S obzirom na to kako i gdje kupujete dobivat ćete e-poštu kako i kada najbolje doći do određenog asortimana. Kao i uvijek kupci će biti ključ, a uklanjanje redova za čekanje imati će utjecaj na velike marke. Osim e-pošte očekujte da će-commerc postati norma na društvenim mrežama. Facebook polako daje mogućnost kupovanja preko njihovog „Messengera“, a neki prodavači čak nude osobno kupovno iskustvo preko Face Time i Facebook Live sučelja.

izvor: www.creativebloq.com

  Web i Grafika novosti - Sve